e-Παραμυθούπολη

ΕΛΙΑ…ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Δεντράκι ευλογημένο και πάντα φουντωτό!

1. Διαβάζω μόνος / μόνη μου…

Ζητήστε από το παιδί να προσπαθήσει να θυμηθεί την ιστορία της μικρής Ελιάς και να σας διηγηθεί το παραμύθι κοιτώντας τις εικόνες. Αν δυσκολεύεται, ζητήστε του να αυτοσχεδιάσει και να φτιάξει τη δική του ιστορία.

ΕΝΑ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ…ΕΛΙΑ

 

2. Τραγουδώ … για την ελιά

https://video.link/w/FuK2b

 

3. Ζωγραφίζω … την ελιά

Το παιδί ζωγραφίζει την εικόνα με τα σωστά χρώματα όσον αφορά στο δέντρο της ελιάς. Αν δεν υπάρχει εκτυπωτής, ζητήστε του να αντιγράψει τον τίτλο και να ζωγραφίσει το δικό του δεντράκι ελιάς. Στην περίπτωση αυτή και αν το παιδί σας είναι προνήπιο, για να μην αγχωθεί, παρακαλώ αντιγράψτε τον τίτλο σε ένα χαρτί με κεφαλαία γράμματα ώστε κι εκείνο να τον αντιγράψει ευκολότερα στη ζωγραφιά του.

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ

 

4. Από την ελιά … στο λάδι

https://video.link/w/UCR2b

 

5. Memory game – TA ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ

Το γνωστό παιχνίδι μνήμης και συγκέντρωσης  με θέμα τα προϊόντα που παράγουμε από τον καρπό της ελιάς.

https://wordwall.net/play/7581/158/394

 

6. Μέτρησε τις ελίτσες στα κλαδιά

Εκτυπώστε τα φύλλα εργασίας ή προσπαθήστε να τα αντιγράψετε σε άσπρα χαρτιά. Διαβάστε προσεχτικά τις οδηγίες και εξηγήστε στο παιδί τι ακριβώς πρέπει να κάνει. Το παιδί μετράει προσεχτικά τις ελίτσες σε κάθε κλαδάκι και μετά ενώνει με το αντίστοιχο κλαδί ή αριθμό. Τηρήστε τη σειρά στα φύλλα καθώς έχουν φτιαχτεί με αύξοντα βαθμό δυσκολίας.

ΝΗΠΙΑ

ΠΡΟΝΗΠΙΑ

 

7. Πόσες ελιές έχει το κλαδάκι;

https://wordwall.net/play/7531/669/512

 

8. Ελαιο … λεξο … παιχνιδίσματα!

Παρατηρούμε … αναγνωρίζουμε … συγκρίνουμε … και τελικά ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ! Στις δυο πρώτες σελίδες κάθε αρχείου (πίνακες αναφοράς) παρατηρούμε τις λέξεις δίπλα στις εικόνες.

  • Επισημαίνουμε την πρώτη / τελευταία φωνούλα.
  • Μετράμε τα γράμματα της κάθε λέξης.
  • Βρίσκουμε την μεγαλύτερη / μικρότερη κ.ο.κ

Τα νηπιαγωγάκια μας ξεκινάνε με τα κεφαλαία γράμματα και συνεχίζουνε με τα πεζά. Θυμηθείτε ότι τα προνηπιάκια μας δεν τα πιέζουμε σε ό,τι αφορά στα πεζά γράμματα. Επικεντρώνουμε την προσοχή μας στα κεφαλαία και μόνο όταν εξοικειωθούν με αυτά ασχολούμαστε με τα πεζά.

Οι  δυο τελευταίες σελίδες κάθε αρχείου είναι για εκτύπωση. Κόβουμε τα καρτελάκια με τα γράμματα και το παιδί συνθέτει τις λέξεις κοιτώντας τους πίνακες στην οθόνη. Είναι σημαντικό να ξεκινάει από το πρώτο γράμμα της κάθε λέξης και να ακολουθεί τη σωστή φορά / κατεύθυνση (αριστερά προς δεξιά).

Μην ξεχνάτε, στην περίπτωση που δεν διαθέτετε εκτυπωτή, σχεδιάζουμε όπως μπορούμε τις κάρτες με τα γράμματα σε άσπρο χαρτί, προσπαθώντας να προσομοιώσουμε το γραφικό μας χαρακτήρα στη γραμματοσειρά του αρχείου.

ΚΕΦΑΛΑΙΑ

ΠΕΖΑ

 

9. Ελαιο … γραφήματα!

Στο αρχείο αυτό τα παιδιά αντιγράφουν τις λέξεις από τις πρώτες δύο σελίδες των αρχείων στην προηγούμενη δραστηριότητα, κοιτώντας  τις στην οθόνη. Τα νήπια αντιγράφουν από τους πίνακες με τα πεζά γράμματα και τα προνήπια από τους πίνακες με τα κεφαλαία γράμματα.

Μην ξεχνάτε, στην περίπτωση που δεν διαθέτετε εκτυπωτή, σχεδιάζουμε όπως μπορούμε τις εικόνες σε άσπρο χαρτί και το παιδί αντιγράφει δίπλα στην κάθε μια την αντίστοιχη λέξη.

ΒΛΕΠΩ…ΓΡΑΦΩ…ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ!

 

10. Χειροτεχνία για την ΕΛΙΑ

Μια απλή χειροτεχνία που τα παιδί μπορεί να φτιάξει  με υλικά που έχετε στο σπίτι και τα φύλλα μιας ελιάς στη γειτονιά.

Η ΕΛΙΑ ΜΑΣ

 

11. Βρες ποια κάρτα έχει τη λέξη τη σωστή

Παίζουμε με τις λέξεις … της Ελιάς. Κοιτάμε προσεχτικά τη λέξη με τα μαύρα γράμματα και ψάχνουμε να βρούμε σε ποιά κάρτα είναι η λέξη που μας δίνεται.

https://wordwall.net/embed/7e71113d3446459390211109f8a4ebe5?themeId=1&templateId=5&fbclid=IwAR1a8hoNsCjPSNLHSRHbsWfkeC_pC0G8aTXp5j42YQ8QDngsYDm-4omiJZI

 

12. Ποιες λέξεις είναι ΙΔΙΕΣ;

Ανοίξτε το αρχείο που αντιστοιχεί στην ηλικία του παιδιού σας και ακολουθήστε τις οδηγίες στα φύλλα εργασίας. Το παιδί πρέπει να παρατηρήσει τις λέξεις πολύ προσεχτικά …να συγκρίνει και τελικά να βρει και να ταιριάξει εκείνες που είναι ΙΔΙΕΣ. Επισημαίνουμε το πρώτο και τελευταίο γράμμα κάθε λέξης, το μέγεθος της καθεμιάς και συγκρίνουμε ακολουθώντας με το δαχτυλάκι  ένα ένα τα γράμματα .

Στο αρχείο των νηπίων υπάρχει μια επιπλέον εργασία όπου το παιδί θα προσπαθήσει να ταιριάξει κεφαλαία με πεζά γράμματα. Αφήστε τα παιδιά να πειραματιστούν χωρίς να παρέμβετε …παροτρύνετε το παιδί σας να ενώσει τις λέξεις που εκείνο νομίζει…

Μην ξεχνάτε, στην περίπτωση που δεν διαθέτετε εκτυπωτή, σχεδιάζουμε όπως μπορούμε τις εργασίες σε άσπρο χαρτί Α4.

ΝΗΠΙΑ

ΠΡΟΝΗΠΙΑ

 

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com