e-Παραμυθούπολη

Παραμύθι…μύθι…μύθι!

Υπάρχει μια φράση του Άλμπερτ Αϊνστάιν που φανερώνει την μεγάλη αξία που έχουν τα παραμύθια για τα παιδιά.

“Αν θέλετε τα παιδιά σας να γίνουν έξυπνα, διαβάστε τους παραμύθια. Αν θέλετε να γίνουν ακόμα πιο έξυπνα, διαβάστε τους περισσότερα παραμύθια”.

Γιατί τα παραμύθια εκτός από μια απασχόληση για να περάσει όμορφα η ώρα των παιδιών,  προσφέρουν:  ανάπτυξη της φαντασίας και της  δημιουργικότητάς τους, συγκέντρωση, αλληλεπίδραση, ανάπτυξη του προφορικού τους λόγου και μεγάλη συνεισφορά στον εν γένει εγγραμματισμό τους, εξάσκηση της μνήμης τους και πολλά άλλα.

Αυτή την εβδομάδα θα ασχοληθούμε με παραμύθια που μιλούν για την “αγάπη” και για συμπεριφορές που εμφανίζουν πολύ συχνά τα παιδιά.

Τραγούδι “Παραμύθι μύθι μύθι, το κουκί και το ρεβύθι”

Αυτό το τραγουδάκι μπορείτε να το βάζετε κάθε μέρα και να το ακούει το παιδί πριν αρχίσετε το κάθε παραμύθι, σαν μια εισαγωγή για την έναρξη της ανάγνωσης σας.  Αν αρέσει στο παιδί, μπορείτε να του το μάθετε, τραγουδώντας εσείς πρώτα μια φορά τον κάθε στίχο και  ζητώντας από το παιδί να επαναλαμβάνει ότι του λέτε (τους στίχους του τραγουδιού τους  βλέπετε κατά τη διάρκεια του βίντεο).

Τραγούδι

https://video.link/w/LdMRb

 

1. Παραμύθι “Εγώ έχω εσένα και εσύ εμένα”

Διαβάστε αυτό το πολύ όμορφο παραμύθι στο παιδί.  Στο τέλος μπορείτε να του ζητήσετε να σας πει τι του άρεσε περισσότερο, ποια ήταν η αγαπημένη του εικόνα ή να θυμηθείτε ξανά μαζί την ιστορία. Αν θέλετε να παίξετε, μπορείτε να αναπαραστήσετε εικόνες του παραμυθιού (π.χ. το παιδάκι που ανεβαίνει στην πλάτη του μπαμπά ή της μαμάς και κάνει αλογάκι), να τραβήξετε φωτογραφίες τις πόζες σας και να τις συγκρίνετε με τις εικόνες του παραμυθιού.

EΓΩ ΕΧΩ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΜΕΝΑ

 

2. Φύλλο εργασίας για το παραμύθι

Εκτυπώστε το φύλλο εργασίας που αντιστοιχεί στην ηλικία του παιδιού σας και διαβάστε του καλά τις οδηγίες. Αν το παιδί δεν θυμάται αυτό που ζητάει η εργασία, μπορείτε να το βοηθήσετε δείχνοντάς του ξανά τις εικόνες του παραμυθιού.

Αν δεν έχετε εκτυπωτή, ανοίξτε το αρχείο και ζητήστε από το παιδί να σας δείξει στην οθόνη αυτό που ζητάει η εργασία.

ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΡΟΠΡΟΝΗΠΙΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

3.  Παραμύθι “Ξύπνα μαμά”

Μια μοναδική “πρωινή ιστορία”… για κουρασμένους ή άυπνους γονείς. Τι συμβαίνει όταν ένα παιδί πιστεύει ότι είναι ώρα  να ξυπνήσουν όλοι στο σπίτι; Μπορεί η μαμά να κρατήσει τα μάτια της ανοιχτά, την ώρα που η ζωηρή κορούλα της είναι έτοιμη για τρελά, ατελείωτα παιχνίδια; (αυτή είναι η περίληψη στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).

Αφού διαβάσετε το παραμύθι, μπορείτε να βρείτε 2-3 εικόνες που περιέχουν αρκετές λεπτομέρειες μέσα και να ζητήσετε από το παιδί να τις παρατηρήσει. Αφού τις παρατηρήσει του κάνετε ερωτήσεις σχετικές με την εικόνα (π.χ.  από σελ. 2 Τι κρατάει στο χέρι της το κοριτσάκι καθώς βγαίνει από το δωμάτιο; τι χρώμα είναι το αυτοκινητάκι που βλέπουμε να φαίνεται από το δωμάτιο του κοριτσιού; Το κοριτσάκι είναι χαρούμενο ή λυπημένο στην εικόνα; κ.λ.π.)

ΞΥΠΝΑ ΜΑΜΑ

 

4. Παζλ “Ξύπνα μαμά”

Πατήστε τα link που βρίσκονται παρακάτω για να βρείτε 2 παζλ με εικόνα από το παραμύθι που διαβάσατε. Το πρώτο κλασικό παζλ έχει 9 κομμάτια ενώ το δεύτερο, με ανταλλαγή κομματιών, έχει 16 κομμάτια. Είναι φτιαγμένα για κάθε ηλικιακή ομάδα χωριστά αλλά εννοείται πως αν θέλετε μπορείτε να παίξετε και τα δύο αν το παιδάκι σας μπορεί να ανταποκριθεί ή απλά για διασκέδαση.

Όταν θα μπείτε το link, πατήστε start και θα σας βγάλει στην εικόνα με τα κομμάτια του παζλ. Για να βοηθήσετε το παιδί, μπορείτε να πατήσετε το κουτάκι preview για να βλέπει δίπλα ολόκληρη την εικόνα (και στα δύο παζλ) ή το κουτάκι shadow για να υπάρχει η εικόνα σαν φόντο πίσω από τα κομμάτια που βάζει στη θέση τους (μόνο στο κλασικό παζλ).

ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟ ΤΜΗΜΑ (ΚΛΑΣΙΚΟ -9 ΚΟΜΜΑΤΙΑ)

https://im-a-puzzle.com/ksipna_mama_1_2e3ipsdyy.puzzle

ΠΡΟΠΡΟΝΗΠΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ (ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ- 16 ΚΟΜΜΑΤΙΑ)

https://im-a-puzzle.com/ksipna_mama_3_2e3ipsdcc.puzzle

 

5. Παραμύθι “Το σπίτι μας βρίσκεται εκεί όπου είναι η καρδιά μας”

Σε αυτό το τρυφερό παραμύθι περιγράφονται όλες οι υπέροχες στιγμές τις οποίες μοιράζεται κάθε οικογένεια στο σπίτι της. Αφού έχουμε διαβάσετε το παραμύθι, μπορείτε να φτιάξετε τρεις μικρές καρδιές  και να ζητήσετε από το παιδί να πάει να τις κρύψει δίπλα σε αντικείμενα ή ότι άλλο αγαπά πιο πολύ μέσα στο σπίτι.  Όταν βάλει όλες τις καρδιές εκεί που θέλει, ψάξτε να βρείτε που τις έβαλε (σαν παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού) και όταν τις βρείτε, ρωτήστε το γιατί αγαπάει αυτό το αντικείμενο ή ότι άλλο έχει επιλέξει. Τέλος, αν θέλουμε κρύβουμε κι εμείς  τις καρδιές και ζητάμε από το παιδί να ψάξει να τις βρει ώστε να μάθει και αυτό τι αγαπάμε πολύ κι εμείς μέσα στο σπίτι.

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ

 

6. Φύλλο εργασίας-Ζωγραφική

Εκτυπώστε το φύλλο εργασίας που είναι για την ηλικία του παιδιού σας και διαβάστε του τι πρέπει να ζωγραφίσει.

Αν δεν έχετε εκτυπωτή, είναι πολύ εύκολο να αντιγράψετε σε μια λευκή σελίδα αυτό που βλέπετε στο αρχείο.

ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΠΡΟΠΡΟΝΗΠΙΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

7. Παραμύθι “Δεν το έκανα εγώ”

Ένα παραμύθι που δείχνει τι συμβαίνει όταν δεν παραδεχόμαστε τις πράξεις μας και πόσο σημαντικό είναι να αναλαμβάνουμε την ευθύνη αυτών για να μην την “πληρώνει” τελικά κάποιος άλλος.

Αφού τελειώσει η αφήγηση του παραμυθιού αφήστε το παιδί να παρατηρήσει ξανά και προσεχτικά τις εικόνες του γιατί θα χρειαστεί να θυμηθεί κάποιες από αυτές στην επόμενη δραστηριότητα

ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑ ΕΓΩ

 

8. Ομαδοποίηση “Βάλε στη σωστή ομάδα τις εικόνες”

Με αυτό το παιχνίδι το παιδί μαθαίνει να φτιάχνει ομάδες αλλά και να χρησιμοποιεί τη μνήμη του μαζί με την παρατηρητικότητά του.

Πατήστε το link που αντιστοιχεί στην ηλικία του παιδιού σας. Εκεί θα πρέπει να βρει ποιες από τις εικόνες που βλέπει ανήκουν στο παραμύθι που διαβάσατε προηγουμένως και ποιες είναι από άλλα παραμύθια. Αρχικά εξηγήστε του τι καλείτε να κάνει. Εσείς όταν το παιδί επιλέγει μια εικόνα, χρειάζεται να του δείχνετε και να του ονοματίζετε τις ομάδες που έχει μπροστά του και να το ρωτάτε σε ποια ομάδα θα πρέπει να τοποθετήσετε τη συγκεκριμένη εικόνα.

ΜΕΤΑΒΡΕΦΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

https://wordwall.net/play/10869/419/560

ΠΡΟΠΡΟΝΗΠΙΑΚΟ ΤΜΗΜΑ

https://wordwall.net/play/10869/526/768

 

9. Παραμύθι “Σ’ αγαπώ πολύ”

Το γλυκό αυτό παραμύθι μιλάει για ένα αρκουδάκι που σκέφτεται τους πιο όμορφους τρόπους για να εκφράσει την αγάπη του. Φτιάχνει ένα γλυκό, πετάει ψηλά στον ουρανό, διαλέγει το ποιο λαμπερό αστέρι… και τα χαρίζει σε αυτόν που αγαπά.

Αφού τελειώσετε το παραμύθι, εκτυπώστε το δεύτερο αρχείο και δώστε στο παιδί να το χρωματίσει.

Αν δεν έχετε εκτυπωτή, μπορεί να ζωγραφίσει σε ένα άσπρο χαρτί μια καρδιά (αν δεν μπορεί κάντε εσείς το περίγραμμα) και να την χρωματίσει.

Σ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

 

10. Χειροτεχνία-“Φτιάξε ένα σελιδοδείκτη”

Ένας όμορφος σελιδοδείκτης που θα φτιάξει το παιδί, μπορεί πάντα να φανεί χρήσιμος για να τον χρησιμοποιεί όταν για οποιοδήποτε λόγο, πρέπει να διακόψετε το παραμύθι που διαβάζετε. Εξηγήστε λοιπόν στο παιδί ποια είναι η χρησιμότητά του όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο.

Στη συγκεκριμένη χειροτεχνία, συνδυάζουμε την κατασκευή του σελιδοδείκτη με το θέμα αγάπη που συναντήσαμε κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας στα παραμύθια μας.

ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com